Perjantaina lähdettiin Tejnistä ja saatiin puolisen päivää kalastettua. Reilut 800 kiloa saatiin turskia. Lauantaista lähtien onkin sitten tuullut.
Kuinkas sitten kävikään?
Lauantaina tuollainen pieni apukone oli nostettu tarpeettomana isosta huvijahdista maihin. Siitähän tehtiinkin kaupat samantien.
Sunnuntaina raivattiin paatin konehuoneesta apukoneelle paikka ja fiksattiin se valmiiksi.
Genu odottaa pääsyä omalle paikalleen. Painoa on 250 kiloa. Trukilla nostettiin konehuoneen oviaukon päälle ja siitä taljoilla alas ja lankkuja pitkin paikoilleen.
Siellä se nököttää.
Jussi ruuvaa konepetiä kiinni. Sen jälkeen on väännelty putkia mutkille. Koneelle pitää vetää eristetty pakoputki, vesiputket ja sähkömiestäkin tarvitaan.
Niin, että tehdäänkin taas pikkuista pintaremonttia. Tähän asti on pärjätty ilman apukonetta, mutta tästä eteenpäin ei pärjätä varmaan päivääkään sitä ilman.
Meidän pikkuisen apukoneen paikoilleen laitto vaikuttaa aika helpolta viereiseen työmaahan verrattuna. Hinaaja LILLSKÄRISTÄ nostettiin tänään lähes 12 tonnia painava Callesen Diesel maihin. Koneessa oli noin 400 heppaa ja se otti maksimissaan saman määrän kierroksia minuutissa. Melkeinpä laivakone. Uusi kone painaa alle neljänneksen tuohon vanhaan verrattuna.
Hieno kuulla Huovaristakin "pitkästä" aikaa, hieman jo pelottikin oliko tullut lisää ongelmia tai sairauksia. Näppärän näköinen aparaatti tuo uusi kone, onnittelut. Sanotaan ettei vara venettä kaada. Nyt vaan tivotaan sitä kalaonnea vielä.
Hyvä kolo löytyi genulle, vielä akustiikkalevyä seinille ettei pörinä häiritse.
Miten usein teidän Scanian öljyt pitää vaihtaa? Tuon Lillskärin uusi kone lienee joku CAT, joka kiertää 1800 rpm ja vaatii uudet öljyt aina 500 tunnin välein. Vanha Callesen ei ollut niin tarkka mutta kun ei ollut ahdinta niin ei ollut teho eikä hyötysuhdekaan niin hyvä...
Kireitä vaijereita, Latosaaren Affena PS. Nyt kun Susun jalka on paremmassa kunnossa, niin ollaan pari kertaa laskettu verkko. 1 affena kummallakin kerralla kissalle...
Suunnilleen 500 tunnin välein Scanian öljyt vaihdetaan. Luulisin, että laittavat hinaajaan Vovo Pentan koneen. Telakka on Volvon virallinen asennuspaikka. En tosin ole asiaa mitenkään selvittänyt. ---
Hyvä, että kissa pysyy kalassa niin turkki kiiltää. :)
Hieno kuulla Huovaristakin "pitkästä" aikaa, hieman jo pelottikin oliko tullut lisää ongelmia tai sairauksia. Näppärän näköinen aparaatti tuo uusi kone, onnittelut. Sanotaan ettei vara venettä kaada. Nyt vaan tivotaan sitä kalaonnea vielä.
VastaaPoistaTerv Honk Konkin ukko
oonkin ihmetelly, ei apukonetta teillä...
VastaaPoistaHyvä kolo löytyi genulle, vielä akustiikkalevyä seinille ettei pörinä häiritse.
VastaaPoistaMiten usein teidän Scanian öljyt pitää vaihtaa? Tuon Lillskärin uusi kone lienee joku CAT, joka kiertää 1800 rpm ja vaatii uudet öljyt aina 500 tunnin välein. Vanha Callesen ei ollut niin tarkka mutta kun ei ollut ahdinta niin ei ollut teho eikä hyötysuhdekaan niin hyvä...
Kireitä vaijereita,
Latosaaren Affena
PS. Nyt kun Susun jalka on paremmassa kunnossa, niin ollaan pari kertaa laskettu verkko. 1 affena kummallakin kerralla kissalle...
Suunnilleen 500 tunnin välein Scanian öljyt vaihdetaan. Luulisin, että laittavat hinaajaan Vovo Pentan koneen. Telakka on Volvon virallinen asennuspaikka. En tosin ole asiaa mitenkään selvittänyt.
Poista---
Hyvä, että kissa pysyy kalassa niin turkki kiiltää. :)