Työt aloitettiin aamulla nostamalla paati ylös. Pohjan pesu maalausta varten alkoi samantien ja konehuoneesta alkoi kuulumaan työkalujen kilahtelua puolenpäivän jälkeen.
|
Nämä näkymät on tulleet tutuiksi viimevuosen kesinä. |
|
Ylhäällä ollaan. |
|
Näitäkin paatin keulan profiilikuvia löytyy eri vuosilta. Tällä kerralla esittelemme miten jäät ovat vieneet osan pohjamaalista mennessään ja luonto on päässyt hyökkäämään paatin pohjan kimppuun seisokin aikana. Näkit lähtivät kuitenkin vikkelästi 400 barin painepesulla. |
|
Pohja on pesty ja Tony on aloittanut maalaustyöt. |
|
Koneen muotokin alkaa muuttumaan. Imu- ja pakosarjat ovat jo poissa. Turboakaan ei näy missään. |
Näin se homma etenee. Koneen kanssa edetään varovasti. Katosotaan mitä purkauksen myötä eteen tulee ja kaikki vähänkin epäilyttävä pistetään uusiksi.
Päästiin juuri Jussin kanssa uuteen väliaikaiseen asuntoon. Siitä kerrotaan myöhemmin.
Pääkonetta ei näy kuvissa?
VastaaPoistaMeillä onkin vain kaksi apukonetta :)
VastaaPoistaPuretaanko Scania sisällä paatissa ja kannetaan osina ulos? Vaatiihan toi runkolaakerien vaihto ja kampiakselin irroitus aikamoisen purkamisen.
VastaaPoistaMeinaatko kuvauttaa kampiakselin säröjen varalta?
Terv, Rymättylän silakkapummi
Mahtaakohan konetta saada ulos paatista? Konehan painaa noin 1400 kg ja suurin osa painosta tulee tuosta V8 lohkosta.
PoistaT: Latosaaren Affena
Noora Karma asensi koneen paikalleen joten ei tule ulos!
Poista