Paatin pohja saatiin kuntoon ja se laskettiin takaisin veteen perjantaina. Kone on nyt aika pieninä palasina ja uusia osia on pivollinen tilauksessa. Pari sähkömiestäkin on on ollut asentamassa lisää valaistusta keularuumaan ja parantelemassa muutenkin valovirralla toimivaa sähköjärjestelmää.
|
Konetta ei tarvinutkaan nostaa ylös. Öljypohja saatiin pois tieltä ja kiertokankia irroitetaan parhaillaan. Kuvasta ei näy, mutta yksi asentaja on makuullaan koneen alla ja toinen paaksaa kampiakselia oikeisiin asentoihin. Ulkolämpötila on 28 astetta , eli lämmintä riitti. Ei päässyt kylmä kangistamaan. |
|
Koneen osia nousee täkille ja sieltä ne menevät verstaaseen. Kaikki kuluvat osat olivat melkolailla lopussa. |
|
Sieltä se Huovari kurkistaa. On päässyt omaan elementtiinsä. |
|
GLOMSKÄR SM 53 pitää kotisatamanaan Ahvenanmeren länsirannan Öregrundia. Nyt sekin on kesähuollossa Simrishamnissa |
|
Helteisessä huoltolaiturissa taidetaan viipyä pitkään. Voi olla, että heleteet ehtii hellittää. |
Lähdettiin Jusiin kanssa käymään kotona. Ensi viikolla ei remontti etene. Odotellaan tilattuja varaosia. Meidän Scanialla on ikää jo sen verran, ettei ihan kaikkia varosia saa käden käänteessä.
Eilisestä kotimatkasta muodostuikin melkoisen vaihteleva.Varjossa lämpöä oli 28 astetta. Lähdettiin junalla kohti Kastrupia, Köpiksen lentokenttää. Päästiin Ystadiin asti. Junaliikenne siitä eteenpäin oli poikki. Suuri karjlauma oli jossakin Svedalan tienoilla radalla. Odoteltiin helteisellä asemalaiturilla pari tuntia. Onneksi oltiin lähdetty ajoissa, ei päässyt kiire yllättämään. Päästiin lopulta kentälle ja saatiin vähän virvoitusta ja ruokaa.
Lentokoneessa meitä odotti vielä helteisemmät olot. Koneen ilmanvaihto oli epäkunniossa ja lämmitys täysillä. Ilmeisesti sen ei katsottu vaarantavan matkustajien terveyttä, sillä matkaan lähdettiin. Oltiin kuin saunassa vaatteet päällä. Lämpötila oli pahimmillaan jossakin viiden- ja kuudenkymmenen välillä. Vaatteet litimärkinä hiestä hörpittiin ilmaiseksi tarjottua vettä, jota sitäkin piti annostella. Pullolista ei riittänyt kaikille. Vantaalle päästyä olo oli melkoisen voipunut. Kotiin päästiin kuitenkin.
Kuulostellaan ensi viikolla tietoja saapuvista varaosista ja palataan takaisin sen jälkeen, kun työt taas jatkuvat kunnolla.
|
Tämä kuva oli jostakin syystä pudonnut pois edellisestä postauksesta. Akselivaivoista kärsineen suomalaisen NEREIDI purjeveneen matkasta piti kertoa sen verran, että se ei ollutkaan ihan pikkutripillä Itämerellä. Purjehtijat olivat ensin menossa Kielin kanavan kautta Portugaliin. Sieltä matkan on tarkoitus jatkua maailman ympäri ja kestää ainakin parisen vuotta. Onnea matkaan! |
On sitten Osmeruskin palannut telakalta. On muuten nätti kuin sika pienenä. Rockallin kanssa kuin kaksi marjaa...
VastaaPoistaHeh. puheet ammattikalastuksen tuottavuudesta taitavat olla vähän niin ja näin. Olavilla kun oli varaa tarjota Osmeruksesta tuplahinta sisaralukseen (Alpinus) verrattuna...
PoistaT: Latosaaren Affena
Osmeruksen hinta kai on lähellä 0,06e kilo ja Huovarilla taitaa mennä Ekokemillä maksun puolelle.
PoistaSeppo, vaikuttavatko nuo tulevat toimijakohtaiset kiintiöt Huovarin ja Rokkiallin kalastukseen? Jaetaanko saalis nimellisesti puoliksi? Osmerus taitaa jäädä väliinputoajaksi jos saalishistoriaa tarkastellaan 2011-2015 vai käyttääkö Osmerus jatkossa Rokkiallin (Hailiks Oy) kiintiötä?
VastaaPoistaT: Latosaaren Affena
Latosaaren silakan kannattas nyt ilmoittaa tässä samalla kaikki muutkin vero vilpit, ettei vaan ole tullut myytyä sitä kalaa tänä vuonna naapurille?
PoistaJoo, älä Seppo vastaa tänne mitään. Saa tuo anonyymi häirikkö vain lisää intoa.
PoistaT: Affena
Hys,hys... Matti, Teppo ja Seppo.
PoistaZso,soo! eipäs ruveta veivaan niitä kiintiöitä!
VastaaPoista